torsdag 27 februari 2014

Våryra




Nu blir det sköna långa promenader
i skogen, och vad fåglarna sjunger
förstår deras glädjesång, vi har så
varmt +7 gr, det brukar inte vara så 
varmt den här tiden på året.
(Snön utanför fönstret, ligger på en buske;))
ser ut som att vi har fått massor med snö,
min önskan har inte uppfyllts)





Dessa blommor gjorde jag i höstas
det är lönnlöv, vilket otroligt
material, och det skräpar inte.
Jag gjorde många kransar av det.
Ett tips till hösten...



Så här mitt i veckan
 skickar jag famnen full med rosor till 
alla mina bloggvänner

Önskar att solen lyser på er
Kramar
Margaretha


7 kommentarer:

Musenkuesse sa...

Hallo liebe Margaretha,
deine Fotos sind herrlich und die getrockneten Rosen haben so schön ihre Farbe behalten. Super!
Wenn ich deinen Text richtig übersetzt habe, dann wir es auch bei dir wärmer (7 Grad). Ich denke es wird Frühling.

Viele liebe Grüße
Tina

It's me sa...

Love from me...x !

Monika sa...

Hello Friend! :o)

Tack för blommorna och samma tillbaka till dej :o)

Men DU, så himla häftigt det du gjort med löven! Har jag aldrig tidigare varken hört eller sett.

Vet inte om jag fått mer ork direkt, känner ganska trött o sliten just nu, men ljuset har nog gjort sitt iaf :o) Och när jag väl börjar så är det som att dra ur pluggen.

Nu har jag nästan nött bort skinnet på fingertopparna igen. Hahaha, då börjar det bli som brukar igen :o)

Under OS har det blivit en hel del. Har svårt att bara sitta o titta. Måste ha nåt på gång under tiden :o)

Postade något till dej igår. Skulle tro du har det i morgon. Hoppas att du kommer att gilla det jag gjort.

Nu blir det en varm dusch och lite kvällste. Kanske blir den här värkande kroppen lite mindre stel då.

Ta det lugnt nu! Bara MYS, MÅ och NJUT av vårljuset!

Kram
Monika

(Motorn är på väg nu. Förhoppningsvis så är den här i morgon så att dom får börja byta)



MARIA I KOS sa...

Visst är det konstigt väder här i norr.
Jag gillar bättre att det är lite kallare.
Nu är det regn och snöfall om vart annat.
Brukar ju vara kallt i februari.
Vackra bilder.
Kram ♥

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Maggan.

Visst är det härligt med värmen och fågelsången :)
Men du , de där blommorna var ju jättefina :)
Du får hålla kurs till hösten härinne :)
Varm kram
Jessica

Black Iris sa...

Du är ju helt suverän på att göra fina rosor.. Jag har försökt med massor av olika material men jag lyckas inget vidare tyvärr.

Kram Maidi

Solglittret sa...

Härliga bilder!!
Det låter så härligt med långa promenader i skogen...hoppas solen tittar fram ännu mera än den gjort sista tiden :)

Är så impad av dina vackra foton och hur du så skickligt tillverkat rosorna...så jättefint !
Ha det fortsatt gott vännen♥
Kram ~Lollo~

Related Posts with Thumbnails