fredag 1 oktober 2010

Zink och Blomblad




Vist är det fint med färg, som rosorna och bladen i alla de färger
de ligger i en gammal zinkform, glaskupan har jag gjort av
en pressglasskål, jag har limmat fast en uppochnervänd
ljusstake som knopp.

Jag gillar burkar, det är något magiskt över dem
den här gröna är så fin i färg och mönster
det har säkert varit något fint i den eller ... den har bara varit...
Flaskan vet jag inte vad den har använts till
locket har gångjärn... är det någon som vet vad
det är, och vad har den använts till?


Viktigt!
Var tacksam
för det uppnådda
istället för att vara besviken
på det ouppnådda


Kram Maggan

5 kommentarer:

Synnøve sa...

Hei
Så nydelige det var med de fargerike blomsterbladene.
Jeg blir også mere kreativ om høsten og før jul.
Klem

Fågel Blå sa...

Hej vilka vackra bilder från dej idag!
Underbart!
Ha en fin Helg!
Kram kathrine

Luiza sa...

Ännu ett par underbara ord att lägga på minnet!!!

Visst är det vackert och något alldeles speciellt med burkar i alla slag =).

Tack!!!
För alla dina fina ord till mig!
De värmer otroligt!!!!

Ha en god natt!
Kram/
Luiza

Sirpa sa...

Vilka fina och färgglada bilder!
Hoppas du har haft en fin helg och jag vill önska dig en skön söndag!
Kram Sirpa

Sirpa sa...

Hej! Ja, resan var bra! Jag var där mest att träffa härliga människor och att få inspiration inte så mycket att shoppa den här gången!
Och du har tydligen haft en helg med smycken, härligt!
Önskar dig en trevlig start på veckan!
Kram Sirpa

Related Posts with Thumbnails